Úvod Inšpirácie Dokonalé reklamy?

Dokonalé reklamy?

7. apríla 2019
Dokonalé reklamy?

Dokonalé reklamy?

Koľkokrát sa nám stalo, že sme sedeli pred televíziou a sledovali film, keď tu zrazu naskočila reklama. Samozrejme, v napínavej chvíli, či sekundu pred rozuzlením príbehu. Tí v televízii na to musia mať špeciálne školenia! Ale povedzme si úprimne, alebo sa priznajme sami sebe, že občas sa nájde aj reklama, ktorá je „chutná“. Teda reklama, pri ktorej sa nám zbiehajú slinky a rozmýšľame, že  hneď skočíme do obchodu alebo v lepšom prípade do chladničky, aby sme si zadovážili, čo sme videli. Keď sa však my rozhodneme si pripraviť jedlo podľa toho, ako to robili v televízii, už to nevyzerá rovnako. Prečo? Pretože televízia má množstvo trikov, o ktorých my ani nevieme, že sa dajú urobiť tak, aby obalamutili našu myseľ a privolali nám chuť na jedlo. Aké to teda sú?

Ak sme niekedy videli reklamu na hranolčeky, tie pekne držia v papierovom obale a doslova vyzerajú, že čakajú iba na nás a porovnáme si ich s tými, ktoré dostaneme na podnose rozsypané všade, len nie tam, kde by mali byť, čo nám napadne? Niečo tu nesedí. Prečo je to tak? Lebo v reklame nám ukážu hranolčeky, ktoré sú pozapichované pomocou špáradiel do florexu, teda aranžérskej hmoty, ktorá sa využíva hlavne pri vyrábaní ikebán, vencov alebo iných ozdôb. Do tejto aranžérskej hmoty sa ešte pozapichujú špáradlá, na ktoré sa napichnú hranolčeky a vyzerá to úžasne. A však iba na fotke. Predstavme si, že by sme dostali na tácke takéto marketingové hranolčeky. Asi by to nebolo ono, čo?

Dokonalé reklamy?

Dokonalé reklamy?

Spomeňme si na lahodné reklamy počas letných horúčav, keď pustia asi tu najúžasnejšiu reklamu na nejakú zmrzlinu. Takže späť do reality. Ktorá zmrzlina sa nezačne topiť pri 30 °C,  ktoré sú vonku? No asi žiadna. Pretože to, čo vidíme v televízii, nie sú ozajstné zmrzliny, ale len veľmi jednoduché napodobneniny, ktoré sa neroztopia. Z čoho ju teda robia? V podstate reklamná zmrzlina ani nie je zmrzlinou. Ide o instantnú kašu, do ktorej sa pridá potravinárske farbivo a dobre sa rozmieša. Táto zmes sa už len naberie do kornútka, posype sa nejakými jedlými ozdobami a kúzlo je hotové. Dokonalé drží svoj tvar aj po niekoľkých hodinách. To je mňamka, čo?

Koláč, ktorý má na sebe dokonale nastajlovanú vrstvu šľahačky? Vážne? Ktorá šľahačka by vydržala takto stáť jedno celé natáčanie? Ani jedna. Ani v tejto reklame sa nevyužíva šľahačka, ale pena na holenie. Drží výborne a dokonca aj vyzerá lahodne. Takže problém je vyriešený. Škoda však, že sa nedá zjesť. Ešte stále máme chuť dať si niečo, čo sme práve videli v reklame? To je fajn, ale určite to nebude vyzerať tak  isto aj na našom tanieri, čo už je väčšia škoda.

Nám to však nevadí, pretože sa to aspoň dá zjesť.

Neprehliadnite

Zverejni komentár